fredag 18 augusti 2017

Malmö stad

Malmö stad jag älskar dig.
Inget jobb, inga sysslor. Jag vankar av och an, vaknar av, vaknar an, vaknar sent, vakar över mig själv.
Huvudvärk, trycksvärta, smälter.

Flyttar in i en etta vid triangeln, mår asbra. Trivs i köket, det är där jag sitter nu, Jag dricker mitt kaffe med mandelmjölk i, det har jag aldrig gjort tidigare. Jag säljer kläder från mitt vardagsrumsgolv; första, andra, trejde, SÅLD till damen i den stora blå hatten. 



Jag tatuerar äntligen in konstverk som jag älskar. Planerar mer och mer saker jag måste och vill göra, med vänner, själv. Bråkar med min mamma, säger förlåt till varandra.




Äter kräftor, klättrar i träd. Vi dricker vin, vi hjular hulahula dansar in i natten och får det trevligaste klagomålet av en granne. 


 Lagar kikärtsgryta med quinoa och hälsar på hos Frida, får jag ta en bild av dig i ditt kök? Jag älskar Fridas kök. Söker jobb, får jobb. Tänker på att jag inte jobbat på 3 månader, inte gjort något speciellt i tre månader


Köper en sax på ICA och klipper av mig håret. Lyssnar på grannen ovanför som har pianolektioner. Mamma kommer över och dricker kaffe och äter ostmacka. Hon ger mig en ryggsäck och kramar mig.

Puss jag mår bra, hoppas ni alla andra mår bra<3

4 kommentarer:

  1. agnes!! fina du, du verkar så klok. hoppas vi träffas nån gång. puss <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. <333 fina Hanna, jag hoppas verkligen det med!

      Radera
  2. Hey, såg bild på dig på Floras blogg & oh! så piffig Nick Carter-frilla. Tänkte, måste hitta ngt sätt att fråga vilken frisör som klippt dig. & så har du gjort det själv... !!! Så, kan du klippa en annan också?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha åh vad kul att du tyckte den var fin! Jag är kanske inte en jättebra frisör skulle jag säga utan bara för snål för att gå dit. Men det är nog en ganska basic frisyr att klippa som vilken frisör som helst hade klarat av :)

      Radera