måndag 29 augusti 2016

life osv

Hej bloggy blogsson!
Det var inte igår man skrev ett inlägg här vilket innebär att det har hänt en miljard jävla saker och tagits dubbelt så många bilder. Första saken jag märker är annorlunda är att det är fett svårt att skriva för mina naglar har blivit så långa.



 klippte av håret och åkte på festival ute i stekhet portugisisk öken
tur att det fanns en sjö.

I alla fall så har jag varit så otroligt busy av vänner som kommit på besök hela sommaren. har varit kul men hektiskt, ibland svårt att andas, stanna upp och ta in. kan bli läskigt när upplevelser blir ett tvång och inte bara lyckorus mitt i skeendet. äh ni fattar vad jag menar.

jag har flyttat, twice. inte så långt men mycket finare. har en balkong som jag delar med en äldre dam (som har en fruktansvärt obehaglig sköldpadda). 

jag hittade en moka espresso-kokare på feira da ladra som jag prutade ner till 2,5 euro och äntligen slipper jag lägga småcent hos den tjurige cafeägaren till höger om lägenheten (många bäckar små)

och i förrgår fyllde jag tjugoett år. hade en mycket bra dag, känner mig inget äldre, ingenting yngre. känner mig bara som mig och känner mig glad. 

Tror att jag måste börja jobba nästan nu. Har kunnat leva här på mina sparpengar sedan februari och bara flutit runt. Men nu börjar cashen ta slut och jag känner mig minus tusen procent taggad på att börja jobba. Kanske ska åka till stranden idag i ren protetst. Kanske ska skriva lite på den där "BOKEN" som de aldrig verkar bli något av. Kanske äta glass vid tupparken, salted caramel en kula i strut, kanske pistasch. Kanske skulle jag handla lite mat på pingo doce, färdigkokta rödbetor och göra en sådan där rödbetssallad som Sarah alltid gjorde. Kanske borde jag läsa ut Tjärdalen av Sara Lidman, kanske slänga in en vittvätt, byta lakan och sopa golvet, stryka den där suiten jag köpte förra veckan.  Vad är det nu för dag? Måndag? Ähh, vad trist, en annan dag. Kanske ska jag skissa på en ny tatuering istället. 

bye vi hörs när vi hörs



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar