2015 var mycket jobb, mycket resor och sen mycket plugg och jag tror jag glömde bort att läsa en hel del Jag var så upptagen med allt annat som kanske inte är lika viktigt men som är bra i stunden. Har glömt skriva upp alla böcker jag läst och annat knas, men jag ska försöka framställa en så bra lista som möjligt. Vet att ni brukar gilla det. Och som alltid, titlarna med en stjärna = * efter sig är de jag föll för mest
Januari
Harry Potter and the philosopher's stone - J.K Rowling
Harry Potter and the chamber of secrets - J.K Rowling
Harry Potter and the prisoner of Azkban - J.K Rowling
Harry Potter and the goblet of fire - J.K Rowling
Harry Potter and the order of the phoenix - J.K Rowling
Februari
Harry Potter and the half-blood prince - J.K Rowling
Harry Potter and the deathly hallows - J.K Rowling
Americanah - Chimamanda Ngozi Adichie
Kunskapens frukt - Liv Strömquist
Resa med lätt bagage - Tove Jansson
Mars
NW - Zadie Smith
Förvandlingen - Franz Kafka
April
Inte antecknat här :(((
Maj
Gentlemen - Klas Östergren*
Juni
Har inga anteckningar :'(
Juli
Gangsters - Klas Östergren
Att föda ett barn - Kristina Sandberg
Augusti
Allt det där jag sa till dig var sant - Amanda Svensson
Den färglöse herr Tazaki - Haruki Murakami
Jag vet att jag läste fler böcker i både juli och augusti, men har man antecknat som en idiot får man skylla sig själv.
September
Nattens lekar - Stig Dagerman
NW - Zadie Smith (läste om den här som kurslitteratur)
Den allvarsamma leken - Hjalmar Söderberg *
Etgar Keret - Åtta procent av ingenting*
Oktober
Inferno - Dante Alighieri*
Antigone - Sofokles
Medea - Euripides
Illiaden - Homeros
Stormen - Shakespear
Kuddboken - Sei Shonagon*
November
Livet en dröm - Calderón
Den snillrike riddaren Don Quijote av La Mancha - Cervantes
Gullivers resor - Johanthan Swift*
Tartuffe - Moliere
Faidra - Racine
Jeppe på berget - Ludvig Hollberg
Candide - Voltaire*
Émile eller Om uppfostran - Jean-Jacques Rousseau
Den Unge Werthers Lidanden - J.W. Goethe*
Faust - J.W. Goethe
Drottningens juvelsmyck - C.J.L. Almqvist*
December
Da Vinci-koden - Dan Brown
Mina möten med de verkliga författarna - Claus Beck-Nielsen
Ett eget rum - Virginia Woolf*
Fyll gärna på med er egna boktips så att jag vet vad jag bör läsa 2016.
Puss och kram från Agnes
Du kanske redan har läst men Milan Kundera och Pär Lagerkvist är riktigt bra!!
SvaraRaderaLånade hem Pär Lagerkvists Dvärgen över julen men fick aldrig tid att läsa den, får väl låna om den helt enkelt! Tack för tipsen vännen <3
Radera