lördag 26 november 2016

give me compliments

Gud vad jag tycker det är kul att skriv här just nu (snabbanalys: antagligen för att det inte är något av substans  och jag inte behöver anstränga mig så mycket men ändå inger det en känsla av att jag faktiskt gjort någonting, hehe)

Så här fabulous såg jag ut för någon dag sedan på jobbet, tills klockan kanske slagit två och sminket smetats ut och mitt hår släppt från hårsnodden och hänger i en patetisk HALVPOTTFRILLA runt huvudet.

Hade förresten en dröm häromdagen att jag gjorde ett blogginlägg och gick och la mig och vaknade upp till asmånga kommentarer och kärlek. Sen var det inte sant och så blev jag lite "...jahapppp..."-ig över hur patetiskt det kändes. MEN gud jag är patetisk och älskar uppmärksamhet lika mycket som varannan snubbe.
Har ni sett denna förresten? Det är ju JAG? haha

Hade även en dröm att jag hamnade i koma och när jag vaknade upp hade en vän stickat klart tröjan jag håller på att göra och jag blev så jävla arg för att 1. han hade gjort det skitbra 2. jag ville göra den själv. Verkligen turbulenta dagar nu på senaste. Har även på något helt sjukt och extremt orimligt sätt råkat somna utan att göra mig i ordning, med kläder, smink, smycken, glasögon och hela rubbet på FYRA kvällar på raken?!? Jag hade förstått om detta hände när jag var packad och odräglig, men nu snackar vi spiknykter, ska bara värma mig under täcket innan jag tar en dusch och lagar middag. MEN nej, vaknar fullt påklädd 03:58 och ba "fuck, inte inatt IGEN"

Just nu håller jag på att lyssna på Angelo Badalamentis Twin Peaks-soundtrack vilket verkligen hit me right in the feelings, var tvungen att lägga mig ner och gny lite innan jag kunde skriva klart detta inlägg. 

Här är en lista på saker jag ska göra idag:
- skriva (KOM IGEN AGNES HUR SVÅRT KAN DET FUCKING VARA?)
- handla en ny vinterjacka 
- läsa ut min bok 
- sticka 
- handla mat (har varit så slö på denna fronten, bara ätit ute ev. köpt chips och typ 20 äpplen och ba NICE, kul att vara ansvarsfull och vuxen)

Bye, herregud jag ska skriva något bättre någon gång. När life inte är så kallt och småsunkigt i någon slags "spilla kaffe på golvet och torka upp det med gosstrumpan du har på dig som du antagligent tvättat max två gånger sen du fick dem av din pappa som en tragisk alla hjärtans dag-present, herregud vem får ens alla hjärtans dag-presenter av sina föräldrar är inte det jättekonstigt när man tänker efter?"-situation.

all the love to all of you<3

1 kommentar: