torsdag 17 oktober 2013

Antecknat

Jag har en tanke att man genom studering av en persons mobilanteckningar kan få en ganska bra bild av hurdan personen är. Att man får en liten inblick i personens vardag, ser vad den plötsligt kom på och kände sig tvungen att skriva ner, minnen som personen inte velat glömma, vad den har för sig, vad den finner roligt och så vidare. Av någon anledning tycker jag detta är otroligt intressant och kollade därför igenom mina egna mobilanteckningar. Nu sitter jag och funderar över vilken person jag verkar vara utifrån dessa.
Här har vi några av mina anteckningar, det verkar som jag mest är full och ledsen faktiskt men så tycker jag det är lite kul att de flesta av mina sorgsna anteckningar är skrivna på natten vilket är väldigt bra tid för ledsamhet.

 

 


 
 

 
 
 
 

  
 
 

 

Kunde inte ni som själva har bloggar göra en liknande sak? Hade tyckt det var jättekul faktiskt. Och länka inlägget i kommentarsfältet i så fall!

Har man konstiga saker för sig så har man väl det. Ha en fin och regnig torsdag hörreni.
/agy

8 kommentarer:

  1. haha stalkeuuur varning på mig pga kommenterat dina senaste tre inlägg mennneee
    var bara tvungen att säga att detta var skitfint, och att jag känner igen mig SÅ PASS mkt och att vår boklista på en av dina anteckningar varit ca. EXAKT likadan = skitläskigt/skitnice

    SvaraRadera
    Svar
    1. äh gillar stalkers! + TACK(!!) och ja fruktansvärt fett faktiskt!

      Radera
  2. detta kan vara bästa idén ngnsin i bloggvärlden

    SvaraRadera
  3. Bloggar typ aldrig längre så tänkte att jag sammanfattar mina anteckningar skriftligt: hade samma smiley som du hade som rycker på axlarna, en del texter om gamla killar (vet dock att jag haft mer men har väl tagit bort dem), en del jag älskar dig / lovisa osv från kompisar<3<3<3, listor på allt från bra böcker till bästa tacostillbehören. En del snilleblixtar om samhällsarbeten mitt i natten, namn på kille jag träffat på festival, idéer om att lägga madrasser över ett helt hus, drömmar och kortregler i drickspel haha. Min favorit är när jag visade anteckningen "roger pontares son står bredvid oss" för min kompis på way out west.
    MÅSTE börja anteckna mer, gärna på fyllan och gärna helt felstavat för sånt är så himla kul!
    Du och din blogg äger så mycket förresten, dina boktips och ditt läsande gör mig alltid jättesugen på att läsa! <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra anteckningar speciellt den om pontares son hehe.
      OCH TACK!!!!!! Plus typ bästa komplimangen någonsin att jag får någon att vilja läsa <333333333333333333333

      Radera
  4. Återkommer med ett briljant urval av mina anteckningar!

    SvaraRadera